آغاز عملیات ساخت نخستین دهکده ورزشی دانش‌آموزی کشور در هرمزگان 

عملیات ساخت نخستین دهکده ورزشی دانش‌آموزی کشور در هرمزگان امروز (جمعه) با حضور وزیر آموزش و پرورش آغاز شد.

صادق ستاری‌فرمعاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در حاشیه کلنگ‌زنی این طرح گفت: در کنار طرح‌های شهید سلیمانی و ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای برای کیفیت‌بخشی به درس تربیت بدنی و افزایش مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌ها، رقابت‌ها و جشنواره‌های ورزشی درون مدرسه‌ای، ایجاد دهکده‌های ورزشی برای میزبانی مسابقات در سطوح استانی و ملی نیز در دستور کار قرار داشت که عملیات اجرایی نخستین دهکده در هرمزگان آغاز شد.

 ستاری‌فر افزود: در مرحله نخست مقرر شد پنج دهکده ورزشی در کشور ایجاد شود و حال شاهد آیین کلنگ‌زنی نخستین دهکده ورزشی دانش‌آموزی در دهه فجر انقلاب اسلامی در هرمزگان هستیم.

وی با اشاره به اینکه همت و پیگیری معاون تربیت‌بدنی و سلامت هرمزگان و همکارانشان در این راستا ستودنی است، گفت: امیدواریم بتوانیم در جهت استمرار طرح شهید سلیمانی با مشارکت خیران و صنایع استان گام‌های بلندی برداریم.

این مقام مسئول افزود: یکی از اهدافی که ذیل ساحت زیستی و بدنی در تربیت همه‌جانبه تعریف می‌شود که مدنظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز می‌باشد، توجه به موضوعات ورزشی و بدنی بوده که به تربیت‌بدنی معطوف است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های ورزش دانش‌آموزی کار جدیدی در این حوزه است، یادآور شد: دهکده ورزشی دانش‌آموزی با تولی‌گری سازمان نوسازی به‌زودی توسعه یافته و به بهره‌برداری می رسد.

حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز با اشاره به اینکه، استعداد و ظرفیت های دانش‌آموزان و فرهنگیان هرمزگانی بی‌نظیر است، گفت: یکی از اهدافی که ذیل ساحت زیستی و بدنی در تربیت همه‌جانبه تعریف می‌شود که مدنظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز می باشد، توجه به موضوعات ورزشی و بدنی است که به تربیت‌بدنی معطوف است.

 خان محمدی افزود: برای ورزش حرفه‌ای دانش‌آموزی با برگزاری مسابقات در چند نقطه از کشور نیاز است بتوانیم فضایی ایجاد کنیم که دانش‌آموزان در آن مکان مسابقات‌شان را انجام دهند.

وی گفت: یکی از این مناطق هدف که قرار است در پنج قطب کشور انجام شود، استان هرمزگان است؛ چرا که استعداد و ظرفیت‌های دانش‌آموزان و فرهنگیان هرمزگانی بی‌نظیر است.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور، باتوجه به برنامه‌های ایجاد شده در قطب‌های ورزشی افزود: اصطلاح دهکده بابت تداعی کننده این است که همه امکانات در یک محیط وجود داشته باشد، تا بتوان مسابقات ورزشی را در آن نقطه برگزار کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز کلنگ دهکده ورزشی زده شد و طرح مطالعاتی آن ظرف ۴۵ تا ۶۰ روز آینده آماده می‌شود و سیر اقدامات آن صورت گیرد و این طرح جزء مصوبات سفر ریاست‌جمهوری نیز می‌باشد.

آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان به همراه جمعی از اعضای کابینه خود روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه در دور دوم سفرهای استانی وارد استان هرمزگان شد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.